Richtlijnen voor bewust succes 20-25

Door Joris Swinkels 13 november 2017

Fundamenten voor je ‘succes vol’ ondernemerschap:

#20 (her)schrijf je 4A4 business of life plan.

Een business plan is niet zozeer een plan van wat er precies gaat gebeuren maar meer een inventarisatie van waar je nu staat. Dit stelt je in staat om richting te geven en te bepalen wat de volgende stappen gaan zijn. En het laat je nadenken over alle verschillende facetten van je business. Maak het niet te lang en niet te ingewikkeld, het komt namelijk toch nooit uit.

Over het algemeen halen ondernemers 50% van het resultaat in 200% van de in het businessplan bepaalde tijd.

Des te meer reden om als ondernemer of onderneming flexibel te blijven om snel en adequaat op de markt te kunnen reageren.  ‘Sense and respond’ i.p.v. het blind volgen van jaardoelstellingen. Neemt niet weg dat het reflecteren waar je op dit moment staat de basis is voor je een volgende stap kunt zetten.

You can not move from

where you are not.

~MFG

#21 Bepaal je Brand Story.

Wat is je ‘brand story’? Wat is het verhaal dat jouw leven, jouw onderneming vertelt? Het is het fundament van elke uiting die je doet. Het is het fundament van het vertrouwen van je klanten. Een goede brand story is tegenwoordig niet meer weg te denken in je business.Vraag je vrienden of als het kan je ouders, zij kunnen vaak heel goed aangeven hoe de rode draad van jouw ‘Brand’ er uit ziet. Laat ze maar een beginnen met 5 kernwoorden te kiezen en jouw Brand story is ‘half klaar’.

#22 Ontwerp een Marketing funnel.

De daarop volgende marketing is natuurlijk ook een vak apart. Maar de basis begint bij het in contact komen met potentiële cliënten. Conversie van potentiële cliënten naar leads of email adressen en vervolgens weer de conversie naar informatie uitwisseling of directe verkoop.

Een huwelijksaanzoek doe je niet op je eerste ‘date’.

Tussen ‘onbekenden’ en ‘sales’ zitten dus nog verschillende stappen. Of je dit voor jouw organisatie in moet richten met Instragram posts, LinkedIn, Facebook, nieuwsbrieven, E-books, Webinars of gratis proefsessies dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van je produkt en je markt. Wat zeker is is dat je een marketing en sales systeem moet opzetten dat jouw produkt met jouw markt verbindt en waar je de conversie parameters kunt meten om zo stap voor stap tot een geoliede machine te komen.

 

Voel je dat het tijd is om jouw business weer eens uit te dagen naar een volgend niveau, doe dan mee aan de gratis 5 dagen business challenge!

 

#23 Geef om te geven.

Neem om te krijgen en geef om je krijgen zijn nog steeds sterke sales tools maar niet meer van deze tijd. Het is ook het fundament van geïsoleerde ondernemingen die op kosten van alles en iedereen willen groeien.

We verbruiken meer natuurlijke voorraden dan moeder aarde aan kan maken en noemen dit winst.

Het huidige tijdperk kenmerkt zich door ‘geven om te geven’. De aangeraden verhouding is dan ook 9x geven en 1x vragen. De organisaties die de laatste 5 jaar een sterke groei hebben laten zien of van niets in enkele jaren heel groot zijn geworden hanteren allemaal dit principe. Wat kun jij aan waarde kun jij creëren die je veelvuldig kan weggeven?

#24 Ontwerp en oefen een ‘bewuste’ verkoop conversatie.

Het ‘verkopen’ van een produkt aan een klant of een ‘visie’ aan je team volgt meestal de zelfde stappen (gedeeltelijk beschreven in richtlijn #11). Door je ontwerp op te zetten volgens ‘de 8 stappen van de kunst van verkopen’ volg je de ethische richtlijnen van gewenste aankopen, en zorg je er tegelijkertijd voor dat je geen vorm-fouten maakt die de aankoper onbewust in de weerstand brengen. Het oefenen van dit proces is een van de waardevolste trainingen die een ondernemer kan doen. Ook het evalueren van ontvangen ‘bezwaren’ met een mentor kan heel zinvol zijn.

#25 Netwerk bewust.

De hele wereld bestaat uit netwerken. Online netwerken, offline netwerken. En jij bent het middelpunt van ‘jouw netwerk’. Jij bent de verbinding tussen verschillende andere netwerken. Netwerken als activiteit kan zinvol zijn, het kan echter ook veel van je tijd verslinden zonder dat het iets oplevert. Als je deel gaat nemen aan bepaalde netwerk activiteiten gebruik dan ‘context creatie’ (Master 1) om in de juiste mindset te zijn voor een effectieve avond. Het laatste waar je naar op zoek bent is om iedere avond van huis te zijn met de ‘poule’ van ZZP’ers en zonder resultaat weer thuis komt. En voor sommige is dat precies wat ze willen, voor hen hebben we de ‘Mastery of Relationships’ 😉 daarover een andere blog.

Tijd om je business weer te boosten? doe mee aan de gratis 5 dagen challenge!  

Doe de gratis test

Met onze Bewustzijn Quotiënt test krijg je een eerste gevoel bij jouw level van bewustzijn... en met de feedback gelijk ook zicht op de vervolgstappen die je kunt nemen naar een leven vol leven.

Verander je leven met 3 inzichten.

Door Joris Swinkels 28 november 2017

Verder lezen