Richtlijnen voor bewust succes 9-12

Door Joris Swinkels 23 oktober 2017

In de eerste blog over succes stond JIJ (als jouw business) centraal omdat alles daarbij begint. Echter succesvol zijn doe je nooit alleen, het is altijd met, voor, en in relatie tot anderen. Daarover gaan richtlijn #9-#16

#9 Je eerste indruk bepaalt je succes.

De beslissing of het een ja of nee gaat worden wordt vaak al binnen 30 seconden onbewust gemaakt. De overige tijd is onze ‘mind’ bezig om de reeds gemaakte keuze te onderbouwen en bevestigen. Zorg dus dat het in de eerste 30 sec een ‘ja’ is. Er zijn wederom 7 factoren die je eerste indruk beïnvloeden. De belangrijkste 2 zijn ‘authenticiteit’ , alignering van je visie – zijn en doen, en vertrouwen, het onbewuste gevolg van een hoge integriteit. (allen in Master 1 besproken)

Authentiek succes gaat hand in hand met authentieke zelf expressie en communicatie.

#10 Maak rapport.

In onze ‘coaching as a way of life’ opleiding leren we coaches dat je energie maximaal 10% hoger mag liggen dan die van je cliënt. Lager is niet gewenst maar als hij veel hoger is dan de cliënt dan schept dit ook afstand en de cliënt haakt af in het proces en de herkenning in de gesprekspartner. In principe is het in het zaken doen het zelfde. Een lagere energie dan je gesprekspartner is uiteraard niet gewenst maar een veel hogere ook niet. Als je op de zelfde ‘golf lengte zit’ of iets erboven ontstaat er verbinding, herkenning, resonantie. Dit zorgt voor vertrouwen en acceptatie om als gelijkwaardig partner ‘samen’ het proces te doorlopen.

Ben jij je bewust van je energie niveau tijdens je interacties?

#11 De 8 bewuste stappen van effectieve verkoop.

Of je nu:
  • een (coach) product verkoopt.
  • een succes vol bedrijf wilt opzetten.
  • een ander product of service wilt verkopen.
  • je mening of visie aan je team wilt verkondigen.
  • op een bepaalde manier op anderen wilt overkomen.
  • of wijsheid en opvoeding wilt overbrengen op je kinderen.

het volgt allemaal het zelfde proces, een verkoop proces. In dit proces is het ‘ego’ van de ander ‘de koper’ en deze volgt bepaalde principes welke besproken worden in ‘de 8 stappen van de kunst van verkopen’.

De eerste stappen richten erop dat je alleen iets wilt verkopen aan iemand die iets wilt kopen. Middels coaching en specifiek  ‘Vision Creation’ initieer je een krachtig gesprek over de gewenste toekomst. Dit wordt op zichzelf al als heel waardevol ervaren. Hoe vaak in je leven is iemand echt geïnteresseerd in wat jij zou willen in je toekomst? Vanuit een inspirerende visie wordt snel duidelijk wat jouw product voor de ander kan betekenen. De 8 stappen focussen verder op de ‘vorm’ van informatie overdracht. Hierin zijn informatie en details belangrijk, maar nog veel belangrijker is je onbewuste communicatie over het product. Hier komt ook je product ‘zijn’ aan de orde.

 Iedereen is altijd en overal ‘iets’ aan het verkopen of aan het overbrengen.

#12 De 76 categorieën om leads te vinden.

We komen met veel meer potentiële cliënten in aanraking dan we denken. Als de markt ‘jou’ kent gaat je leadgeneratie exponentieel omhoog. Heb je er wel eens over nagedacht hoeveel klanten je kapper per maand heeft? Hoeveel van deze klanten zouden interessant kunnen zijn voor jouw business? Je kapper is 1 van de 76 categorieën om leads te vinden. Focus je daarbij primair op mensen waar jouw doelgroep al automatisch bij elkaar komt.

Klaar voor 4 inspirerende dagen en een hoop lol die jou (weer) helemaal in je business kracht zetten om succesvol te ‘ZIJN”

Om deel te nemen aan de laatste Mastery of Success op basis van Waarde Bepaling Achteraf van 30 november t/m 3 december hoef je overigens de Master 1 niet gevolgd te hebben, dus ook je vriend, vriendin of buurman die zelfstandig is, of om een andere reden business inspiratie op wilt doen of succesvoller wilt “ZIJN” mag zich ervoor inschrijven, maar VOL = VOL  Klik hier om je plek te reserveren !

Doe de gratis test

Met onze Bewustzijn Quotiënt test krijg je een eerste gevoel bij jouw level van bewustzijn... en met de feedback gelijk ook zicht op de vervolgstappen die je kunt nemen naar een leven vol leven.

Polariserende interacties

Door Joris Swinkels 26 november 2021

Verder lezen